Starfell zo heet het boek. Het is een fantasie boek. Het gaat over een meisje genaamd Willow zij heeft een gave om dingen te vinden die zoek zijn. Opeens staat de meest machtige heks van heel Starfell genaamd Moreg Vaine voor haar huis en samen moeten zij de wereld redden. Het is echt een boek voor kinderen die van fantasie boeken houden. De schrijver heet Dominique Valente. Officieel is het een Engels boek maar mijn boek is vertaald door Sandra Hessels.

Willow woont in Starfell in een familie met bijzondere gaven. Haar zus Camilla heeft de gave om met haar geest dingen op te tillen. Willow daarentegen heeft de gave om dingen die kwijt zijn te vinden. Willow baalt daar enorm van. ´Waarom heb ik nou geen speciale gave!!´ roept Willow. Zo als bijna elke dag is Willow in de tuin en helpt ze mensen hun verloren spullen terug te vinden. Maar dan opeens staat de meest machtige heks van heel Starfell ´Moreg Vaine´ voor de deur met de mededeling dat ‘afgelopen dinsdag’ is verdwenen. ´Nou verdwenen, gestolen en ik heb jouw hulp nodig Willow´. Mijn hulp? vraagt Willow verbaasd. Zo gaan ze samen op reis. Zo gaan ze naar de Haviksooghoogte en krijgen ze allebei een bezem. Maar dan als ze aankomen in een verboden stad voor magische mensen wordt Moreg gearresteerd. En zo moet Willow alleen verder. Ze ontmoet een draak genaamd Vederix. Ook een verleden ziener Bijwijlen en een meisje Lieveling. En ook nog komen ze in Trollenland een mega grote trol tegen. Zo gaan ze op zoek naar de verloren spreuk om de ‘gestolen dinsdag’ terug te halen, maar ze moeten uitkijken voor de broeders van Wol want die willen alle magische mensen van de wereld af hebben ze vinden hun gevaarlijk. Als dat maar goed gaat………

Ik vind het een heel mooi boek want het gaat over een meisje dat zich niet belangrijk, niet boeiend voelt. En uiteindelijk is ze misschien wel de belangrijkste persoon, want zonder haar zou de wereld niet meer bestaan. Verder vind ik dat er mooie illustraties in staan. Ik vind het wel jammer dat de tekeningen niet in kleur zijn. Soms staan er ook geen plaatjes bij dan vind ik dat eerst jammer maar uiteindelijk kun je je fantasie heel goed gebruiken. Wat ik het mooiste vind aan het boek is dat je er helemaal in meegenomen wordt. Ik fantaseer me helemaal mee. Zo kan ik er uren in door blijven lezen. In het begin vond ik de verschillende namen soms lastig te volgen. Maar uiteindelijk kende ik alle namen uit mijn hoofd!!

Er staan hele mooie tekeningen bij als je het mij vraagt. Op de kaft zijn de illustraties ook met kleur. Maar in het boek zelf zijn de tekeningen in het zwart-wit. Willow zier er wat slordig en onverzorgd uit. Ze heeft een oude groene harige tas in haar hand. Daar zit Oswin in ´het monster van onder het bed´. Verder heeft ze de sjaal om die ze gepakt heeft van haar zus. Op die sjaal staan allemaal hoefijzertjes. Als jurk heeft ze een oude visserstrui van haar vader aan, niet heel mooi dus. Maar ja als alle mooie dingen naar je zussen gaan. En Willow moet toch iets aan?!

Ik vind het boek echt fantastisch!! het is het leukste boek dat ik heb gelezen, ik ben zelfs tekeningen in het boek na aan het maken. Ik zou het boek zeker aanraden. Ik vind het boek meer een meisjesboek maar ik denk dat sommige jongens het ook een leuk boek zullen vinden. Ik zelf geef het boek een 9,5!!! misschien een 10 als de tekeningen in het boek in kleur waren geweest.